Svensk kvall i volontarhuset

Fredag, en kall fredag med mycket regn. Planerna for dagen var stranden med barnen men pga vadret blev det andra aktiviteter. Kvallen skulle bli en mysig kvall. Bjod hit Lana for en svensk kvall. Lana ar en tjej har fran SA hon hon ar jatte duktig pa svenska, hon har hangt  med volontarer ett tag och i december ska hon till Sverige. Vi tanke att vi maste forbreda henne lite. Det blev kladdkaka, mycket prat och mamma mia. Blev en riktigt mysig kvall.

Idag lyser den efterlangtade solen igen. Antligen lite varme! jag tog mitt pick och pack och akte ner till stranden. Dock sjalv da Kristin gjort en operation tva dagar sedan. (allt har gatt bra men hon behover vila och far inte gora storre grejer eller jobba med barnen fore ons.) Skont att fa nagra timmar i solen! Ikvall blir det att hita pa nagot, vad far vi ses sen!

Allt gott!
Love M.


Kommentarer
Emelie

blev så avis på dig när jag fick ditt sms förrut. Du har sol o stranden o vi har haft höstmarknad med snö här uppe i Åre idag. Saknar dig. tänker o ber för dig!

2009-10-04 @ 01:32:59
URL: http://emeliesvea.blogg.se/
kerstin hultsbo

Hej maja! Äntligen har jag fattat hur jag kan skriva till dig! Har varit inne och läst din blogg många gånger, det verkar vara mycket intressanta saker som händer hos er. I Sverige har den första höststormen kommit och vi har "kurat". Ni får det varmare och vi får det kallare!!

Vet du om att Monica Woodhouse kommer från Vaggeryd?? Hon har varit på vår skola och berättat opm arbetet flera gånger. Hälsa henne från Hjortsjöskolan!!



Hoppas att du mår bra och hjåller dig frisk!1 Att du får vara med om många fantastiska saker anar jag.....



Kram Kerstin och alla i Taglarp!!!

2009-10-04 @ 22:16:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0