Irritation?

Vi är som många redan vet i nuläget 5 volontärer här i huset, och man blir som en familj. Egentligen är det ganska konstigt att bo så som man gör med de som från början var främlingar. Vi ska vara här en lång period och man blir snabbt som en familj, jag är glad att det fungerar så bra. För vad skulle hända om det inte fungerade? Men svenskar som vi är så tar vi inte upp saker med varandra. Småsaker som gör att irritationen växer och man håller det inom sig, vilket kan bli till väldigt komiska situationer. Igår kom ämnet upp om vem som har vilken hylla i duschen... Vi har varsin hylla men nu det senaste har en del saker flyttats. En rosa tvål ligger varje gång jag hoppar in i duschen på min hylla, efter många gånger växer en irritation och jag flyttar den varje gång till hyllan över. Men nästa gång är den på min hylla igen... Saken är den att det är bara störade de få minuterna man väl står i duschen. När det uppdagades skrattade alla gott, det kan bli så komiskt av att bo som vi gör. Det var den nya Rebeckas rosa tvål och när hon inte fattade att vi hade egna hyllor har den och hennes andra saker flyttats runt.. Ett gott skratt att avsluta kvällen med! 

(har nu kopplat internetsladden till min egna dator. Skönt att kunna använda Å Ä Ö.)

Vänner, tills vi hörs igen
Love M.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0