Hur mycket klarar man?

Febern är tillbaka. Samma visa om och om igen. Femte gången med feber. När det känns som om allt går mot det bättre kommer ett bakslag och allt börjar om från början. Jag frågar mig hur mycket jag orkar? Hur många turer klarar man fysiskt och även psykiskt? Andra säger att jag är stark, men det är det sista jag känner mig.. Jag går tillbaka till varför jag är här, för barnen, men när jag inte kan vara med barnen? Det blir deppigt att gå här dag ut och dag in så nu flyttar jag för några dagar. Jag får lov att bo hos Maria och AnnaKarin, Maria är min chef. De bor i ett hus några hundra meter från POR, men känslan av att sova i en annan säng, sitta i en annan fåtölj, se ett annat hus. Jag kan inte vara mig själv och jag känner inte igen min kropp, jag är så trött och hela kroppen är helt utmattad. Det värsta är nog att inte veta vad det är, läkare säger egentligen inte så mycket, och de tar inga prover. Dags att trycka på att prover måste tas, har ju en tid om två och en halv vecka, men jag tror att ett samtal måste göras snarast när jag fått feber igen. Så, jag vet inte när jag skriver igen. 

Tills vi hörs igen
Love M.   


Kommentarer
Karin Johansson

Maja , Maja Hoppas verkligen du blir stark och frisk snart. Veckorna går fort, snart kommer far, mor och bror till dig. och det är ju läkedom .....

2009-10-26 @ 17:16:33
TT

Vi älskar dig Maja och hoppas att kraften kommer åter väldigt snart. Tills dess får du kämpa på! Det verkar ju åtminstone som att du slipper råttorna nu.

2009-10-27 @ 22:12:29
sara

krya på dig fina du.....:(

2009-10-27 @ 22:15:46
Hanna i Thailand

Maja! Jag hoppas och ber för att du ska bli frisk och att dina krafter ska vända tillbaka. Har du kollat upp denguefeber? vet ej om den finns i sydafrika, men men... Man känner sig så utsatt när man befinner sig i annat land, och inte kan göra det man vill och är där för. Jag förstår också hur du menar när du tidigare skrev att du inte kände hemlängtan, men saknar vänner och familj. Visst är det så. Kramar och värme från en kontinent till en annan. Gud välsigne dig! /Hanna

2009-10-29 @ 17:24:44
URL: http://thaihanna.blogg.se/
maja

kämpa maja. <3

2009-10-29 @ 21:24:20
URL: http://mariahultsbo.blogg.se/
Ingalill

Hejsan Vännen!

Stort TACK för brevet som kom idag:)) Vi blev JÄTTEGLADA o skämdes samtidigt att vi inte fått iväg ngt brev till dej än fastän vi sagt det så många gånger..Vi tänker ofta på dej o ber för dej! Barnen pratade om dej senast i tisdags(förutom idag); om när du var med o simmade på Åby...Det har gjort ett starkt intryck! Jag får lite rapporter från Kicki om "läget" emellanåt och vi hoppas och ber för att du snart blir frisk o får tillbaks dina krafter! Förstår att det måste var frustrerande på många sätt... skönt att du nu får bo hos din chef o kanske bli lite "ompysslad". Vila o näring är a och o som bas för kroppen.Idag har vi varit på ett av dina andra "aktivitets platser": Klarvik. Det har varit en kall men underbar dag här med strålande solsken. Alla var lediga så vi cyklade - alla på varsin cykel(gissa om det var 2 stolta 4 åringar?/de har aldrig använt stödhjul) - ner till Klarvik o grillade korv till lunch. Härligt!

Nu är kl nästan midnatt o jag hoppas du sussar gott vid det här laget -det ska jag försöka mej på iallafall alldeles strax. Så natti o på "återhörande". Gud välsigne dej Maja!

Stor kram från oss alla 4 gnm Ingalill

2009-10-29 @ 23:34:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0