En ny dag i Afrika

En ny regnig och kall dag i Afrika. Hade en mycket trevlig kväll igår, svensk jul. Det blev brasa på utsidan, det var mycket ljus, svensk jul musik och glögg och pepparkakor. Imponerad av Ross glögg, smakade som hemma, det blir att ta receptet och göra egen glögg här när väl julen kommer. För det är enligt min mening för tidigt att låta julen komma redan nu, det är ju bara oktober!!

Besöket hos läkaren gick bra. Hon sa i princip samma som den andra. Jag ska tillbaka om tre veckor och om det inte är bra då måste något göras.. Det blir inget jobb denna veckan och sedan får vi se hur jag mår och hur mycket jag orkar. Fick order om att sova mycket och att äta mycket frukt. En enkel match, fick även lite ny medicin men dock ingen antibiotika. Ibland känns det som om de får mer lön ju mer mediciner de skriver ut...

Ikväll blir det en sydafrikansk kväll med volontärer och lite blandat folk. Det ser jag fram emot!

ps. råttorna dör som flugor här, en ligger nu i taket i vårt rum. lukten som sprider sig är inte god, men bättre en död än en levande råtta! d.s

Tills vi hörs igen
Love M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0