Värmen är här och det är farsdag

 "Gläd er i hoppet,
  var uthålliga i lidandet
  och ihärdiga i bönen."
    -Rom 12:12


Nu är det varmare tider, äntligen. Med värme innebär svett!! Det blir att dricka mycket vatten, duscha kallt och trycka i sig mat utan att hungern finns där. Men det är skönt, vi har haft så kallt så just nu är jag bara tacksam. Idag har det varit runt 30 grader och de säger att detta är bara början. Det känns i luften att den blir mer och mer fuktig. Var en stund på stranden, vill kunna njuta av solen och jag får feber vilket som. Ttvärr blåste det och sanden tog sig in överallt, vi gav upp ganska snabbt. Tog en sväng till "Fruit and veg city" som numera är min favorit affär, billig fruk, grönsaker och nötter. Ja tack. Glömde bort att jag mådde dåligt då vi slank in på Mr.Price och några nya linnen blev mina, även en jätte söt klänning från en annan affär. Jag behövde nog lite uppmuntring! 

Idag är det en speciell dag. En dag då alla pappor ska hyllas. Då ska inte jag vara sämre utan även hylla min fantastiska pappa! Det får bli några ord på en blogg när jag befinner mig långt hemifrån. Jag vill börja med att säga grattis på farsdag, sen vill jag säga att jag älskar dig och saknar dig mycket. Jag saknar den typiska "pelle humorn" som man som liten i vissa lägen kanske tyckte var pinsam. Börjar man bli vuxen då man uppskattar pappas skämt och till och med använder dem själv? Tack för allt stöd genom allt!! Jag ser fram emot att ni kommer och hälsar på!    


Ett glädjeskutt på dansk strand.
Pappa Pelle och jag.


Tills vi hörs igen
Love M.



Kommentarer
Pappa Pelle

Tack Maja jag saknar dig också, men vi träffas ju snart. Jag älskar dig!!

2009-11-08 @ 19:33:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0