UNO turnering

Öva, öva, öva... Förlora, vinna, vara snabb, för långsam. Blicken mot UNO turneringen som kommer... Straffuno kommer från Sverige men har etablerat sig bra här i Sydafrika. Vi blir nervösa då vi hör att vi ska spela mot de bästa. Veckan som gått har vi här i huset i princip övat varje kväll. Öva upp snabbheten och taktik. Straffuno kan vara beroendeframkallande, men oj vad kul det är.
  Så igår var det dags, blev en turnering med ca 20 personer. Hade tre bord med 6-7 spelare på varje. Man spelar upp till 500 poäng och de två bästa gick vidare till "vinnarbordet", jag var en av de två. Att spela där var minst sagt en upplevelse. Gosh vilket tempo, att andas fanns det ingen tid för. Efter varje omgång hämtade alla andan! Vid slutet hade bl.a jag huvudvärk av all fokus. Men det var det roligaste på länge!!
 Var en jätte kul kväll och ett kul sätt att lära känna folk, blir otvingat och avslappnat. Tack alla för en kul kväll!

Straffuno är ett spel jag ska lära er alla när jag kommer hem om ni inte redan kan det. 
(Jag kanske har blivit lite fast i spelet?)

Tills vi hörs igen
Love M. 



Kommentarer
Anonym

HEJ MAJA. JA VILL ATT DU SKA VETA ATTJA BER FÖR DIG.GUD VÄLSIGNE DIG OCH ALLA I DIN NÄRHET. HÄLS TOMAS QWARFORDT

2009-11-15 @ 19:47:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0