Tummen upp för en bra helg.

Ibland gör Afrika mig galen!! Vart finns strukturen? Jag har fortfarande inte vant mig. Det är olika bud hela tiden och ofta vilket vi upplever som kaos men som personalen här inte tänker på. I lördags var det jobb som gällde, först var det sagt att vi skulle åka iväg med barnen men det blev ändrat. När vi började på lördagen mötte vi barn och personal på gårdsplanen, de väntade på att vi skulle hämta bilarna utan att vi fattade någonting. De hade ju inte sagt det till oss! Sådant händer ofta och det är bara att ta ett djupt andetag och vänja sig!! Vi kom till slut iväg till Shelly center där vi tillbringade några timmar med de äldre barnen.

Söndagen var också en jobb dag men då vi ska vara lediga mellan 11-16. Vi är i Afrika och de bestämmer att halv elva ska i köra barnen till stranden. Bra planering? Men det var en glädje att få vara med toddlarna (3-5år) en stund på stranden, så det gjorde inget för mig att vi jobbade till nästan halv tre.

Både lördag och söndag kväll har vi umgåtts med ett stort gäng sydafrikaner och amerikaner. Vilken blandning av människor, sydafrikaner och amerikaner är likadana, gosh, men kan bli matt av att umgås med dem!! De är högljudda och stämningen är alltid "hypad". Och vilken utveckling det har varit de sista dagarna inom området; killar. tack och lov gäller det inte mig. Svenska tjejer verkar vara mycket intressanta i både Sydafrika och USA vilket har lett till en del familjeråd och sena kvällssamtal. Men återigen det gäller inte mig, vilken lättnad!!

Idag är det en ledig dag och jag och Kristin har precis tagit en promenad. Svetten rinner trots att vi bara gick och att det är mulet ute. Men så gott det var att röra på sig igen!! Avslut med situps och armhävningar. Nu är det lunchtid!! Ikväll blir det UNO turnering igen. (De är helt frälsta i UNO här!!)

Tills vi hörs igen
Love M.



Kommentarer
Sara

Intressant att läsa om ditt liv därborta, din blogg är numera bland mina bokmärken och jag planerar att flitigt följa dina steg i värmen. Jag är övertygad om att din insats är enormt viktig för barnen, vet nog ingen bättre lämpad. Du är grym tjejen! Tänker på dig. och jag förstår vad du menar med högljudda amerikaner;)



Kärlek till dig min goa <3

2009-11-24 @ 04:01:34
URL: http://saralinneaanderson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0