Smutsiga fötter och glada miner.

Gårdagen började som en katastrof.... Mitt alarm ringde inte, tur att jag vaknade själv tillslut och jag vet inte vad det var med alla barn? Upp och ner! Fick ett hårt slag med en plastbåt på kinden, fick mat kastat på mig och det bajsades på mattan. Gosh. Tur att alla dagar inte är upp och ner dagar. 
 Skillnaden mellan gårdagen och dagen idag är som natt och dag! Idag har barnen uppfört sig och bara varit sådär mysig som bara barn kan vara!! Uteleken i Toddlerschool (liknande förskola), blev en rolig stund. Man har sina favorit barn så enkelt är det. Jag och Olwethu spelade fotboll, vilken kille!! När jag skriker "- Are you ready Olwehtu??" står kan med ena armen i mindjan och med andra handen gör han peace med två fingrar. Åh. När han är snäll är han världens mysigaste men när han är busig är han också världens busigaste. Jag är också glad att jag får må så bra att jag äntligen kan springa barfota ute och spela fotboll med barnen. 

Fina ord behöver vi alla och det är de som ekar i oändlighet. När man får höra att man har "ett fint hjärta", vad svarar man? Det är nog bland det finaste någon sagt till mig. Jag suger i mig och lever länge på den kommentaren!!

Jag ser fram emot helgen!! Imorgon åker jag, Emilie, Charlotte och Jonas till Underberg och till Lesotho på lördag. Jag känner på mig att vi kommer få en toppen helg!! Ska bli skönt också att få komma bort när jag varit så mycket sjuk här!

"Han låter människor urskilja ett sammanhang
men aldrig kan de fatta Guds verk från början till slut."

- Predikaren 3:11

Tills vi hörs igen
Love M.



Kommentarer
Pappa Pelle

Vad menar du, spelar du fotboll jag tänkte att det blir aldrig fotboll mer för Maja. Men skam den som ger sig börja inte med för svårt motstånd.

Ha nu en skön och vilsam helg. We love you!

2009-11-26 @ 19:29:51
TOMAS Q

HEJ I VÄRMEN. GUD SER IN I DITT VARMA HJÄRTA-FINA HJÄRTA. JA ÖNSKAR DIG ALLT GOTT.SKÖNT Å ÄNTLIGEN ATT DU BLIVIT FRISK. GUD ÄR KÄRLEKEN Å BARMHÄRTIG TACK JESUS KRISTUS ! GUD VÄLSIGNE DIG Å ALLA BARNEN I JESU KRISTI NAMN (AMEN)

2009-11-27 @ 10:09:32
John

Tjena. Hoppas att allt är bra , jag hörde att du har blivit frisk? Det låter ju bra, om du nu är frisk så vet vi ju vad det beror på. KRISTUS. Jag önskar dig allt bra! Ha det bra GVD

2009-11-29 @ 14:05:24
Rebecka

Haha.. jag kan se Olwetho stå där med med sin attityd och peace fingrarna. Den killen alltså. Ge honom en stor kram från mig! Så kul att läsa :)

Gud välsigna dig!

2009-12-04 @ 10:20:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0