Hälsa, något självklart?

Hälsa är något man ofta tar för givet. Något i alla fall jag ofta tagit för givet. Jag har insett att så inte bör vara fallet. När man är sjuk en längre tid är hälsan inte längre så självklar och man kan inte göra allt man vill eller allt man brukar. Att kunna träna har alltid varit mer eller mindre självklart, men nu, orkar jag knappt någonting. Vem kunde tro att jag för ett halvår sedan sprang göteborgsvarvet. Det känns enormt långt borta!
  Det är lätt att det blir en nedåtgående spiral. Ovissheten måste vara det värsta, att inte veta, att inte förstå. I nuläget är det bara att vänta på provsvaren. "Det är inte problemet som är problemet. Problemet är din attityd till problemet." Jag vet att motgångar gör mig starkare. Jag vill kämpa vidare och jag vill vara stark. jag vill inte åka hem!
  Jag är tacksam för alla fina människor här som stöttar mig, lyssnar och framförallt ber för mig. Tack! 

Jag blir rörd när jag hör att barnen ber för mig varje kväll. De har inte glömt mig! Puh! Nu när jag flyttat hem igen kommer barnen "welcome home maja". Fina barn! Jag hoppas jag kan jobba med dem snart, jag saknar dem!

Vi har nu också fått nya familjemedlemmar. Ett par. Jonas och Charlotte. De är jätte trevliga och känns som om de passar in bra i vår volontärfamilj. Men som alltid när det kommer nya folk är det återigen dags att hitta sin plats i den nya skara människor som blir. När man tror att man hittat sin plats och till viss del hittat sig själv kommer det nya människor och processen börjar igen. Men vad nyttigt det är. Det kan vara svårt att äve hemma i alla situationer veta vem man är eller vilken plats man har eller ska ta. Då säger jag, välkommen till Sydafrika och till livet som volontär. För det mesta är det positivt, även om det vissa stunder kan kännas tungt. Om inte annat är det en mycket lärorik upplevelse som kommer mynna ut i något positivt.

Nog för att det har varit gott att kommit bort ett tag och äntligen få vara lite för sig själv, men det är allt gott att komma hem igen. Jag har saknat det, även om jag trodde att jag inte skulle säga det så är jag glad att ha en rumskompis och jag har saknat henne och våra samtal innan vi somnar!

Tills vi hörs igen
Love M.


Kommentarer
maja

Maja baja Fast

HAHAHA

lite humor såhär på måndagen. det hemska är att jag skrattade högt själv när jag kom på den. Dock är den säkert inte ny.

Men.. Maja kämpa, du klarar av detta. Jag ber för dig min vän.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-11-02 @ 11:29:33
URL: http://mariahultsbo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0