Come

"Come, now is the time to worship. 
 Come, now is the time to give your heart.
 Come, just as you are to worship. Come
."


En kall måndag. Vart försvann värmen frågar jag mig? Nu är det dags för fleece tröja strumpor igen.
 Idag har jag jobbat för första gången på 6 veckor. Känns som en evighet. (det är trots allt en lång tid!) Äter fortfarande medicin så orkar inte jobba fullt men var med under hela toddler school idag. Härligt att träffa barnen igen!! Små saker som gör så mycket, som att Bayanda, en kille på snart 3 år står och små sjunger "Jesus I love you", det gör mig bara lycklig. Senare blev det en dans stund med barnen vilket gav många skratt!!! Jag facineras av att barn som är i 3-5 års ålder verkligen kan dansa! Gosh!
 När toddlerschool var slut var jag helt slut och somnade genast. Det är nog klokt att fortsätta ta det steg för steg och inte ta sig vattet över huvudet.

En lugn eftermiddag och en lugn kväll. Det behöver verkligen jag! Var på ett kvällsmöte igår och det blev en härlig lugn stund. Man möter så många öppna och ödmjuka människor! Många som engagerar sig i min hälsa trots att jag träffat dem någon gång. Det glädjer mig! Jag kan inte få nog av att säga hur tacksam jag är för alla böner. Gud är god!

Ta hand om er och om varandra visa varandra uppskattning och kärlek!
Tills vi hörs igen
Love M.



Stunder av skratt i volontärhuset.
Jag & Émilie



Kommentarer
moster

Underbart att höra att du äntligen mår bättre och har fått vara på jobbet igen, 6 veckor är långt. KRAM Karin

2009-11-16 @ 19:04:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0