Allt jag ser är regn.

Regnet öser ner... Så nu har vi numera en pool på utsidan... Gott med pool tänker vissa, men utan sol är det ingen succé alls. Alla säger att detta är den sämsta våren på flera år, och det händer när jag är här!! Det har i princip regnat sedan jag kom hit och jag kan räkna på en hand hur många gånger vi legat på stranden!! Gosh, jag längtar efteer värmen!! (det sägs också att det snöat inne i bergen nu i veckan, galet!!)  
  Men jag är inte bitter, jag tycker det är ganska mysigt. Ett STORT plus är att det inte är lika mycket pollen. Tack. Idag har jag jobbat lite, blev nästan två timmar med de äldre barnen. Så kul att vara tillbaka, och barnen är så fina!! Jag vill bara krama alla!! De två timmarna får räcka för dagen, små små steg nu i början. 

Fick ett paket idag, oh happy day! Oväntade brev är det bästa, detta gjorde min dag. TACK bästaste Kajsa! Nu ska jag hoppa in i duschen för sedan får vi lite besök. Det är nämligen så att Jonas, mannen i huset ska ha matlagningskurs med Steve en Sydafrikansk kille. Det är så att här i Sydafrika är det så att kvinnorna står för nästan all matlagning och allt vad som har med hushåll att göra, något vi vill ändra på! Ändra på könsrollerna, så en matlagningskurs blir en bra början!

Tills vi hörs igen vänner
Love M.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0