POR, Margate, South Africa

Antligen framme! Det blev en lang resa men allt gick som det skulle, nastan till och med battre. Vart igang lange och har ar det mycket nytt att ta in, jag ar helt slut. Tidig kvall ikvall. Har bor just nu fyra andra volontarer var av tre st at svenska. Dessvarre ska alla snart aka harifran och vi blir da en ny grupp. Barnen ar helt underbart sota! Bara halsat pa de barn som ar mellan 2-5. Hur ska jag lara mig alla namn? Det svara ar att flera av barnen har klicknamn, vilket innebar att det ar ett "klick" nagonstans i namnet. Jag forsoker komma in i engelskan har, men nagra dagar sa ska det nog ga bra. Jag bor ensam i mitt rum just nu men komemr fa en svensk rumskompis den 17 augusti. Alla manniskor har ar mycket vanliga och pratsamma. Traffat manga trevliga pa vag hit och aven har pa POR. 
  Imorgon kommer en annan ny volontar fran Tyskland. Vi ska da fa se mer av barnhemmet och av Margate. Forhoppningsvis ska vi ocksa fa folja med till en restaurant nere pa stranden med barnen som ar mellan 2-5. (ena avdelningen. indelat i tva.) 
  Har i SA marks stora skillnader mellan rika och fattiga. Redan pa planet till Johannesburg sag man stora fina rika omraden dar det var mycket gronska och i princip alla hade varsin pool. Nast intill ligger omraden med mycket enklare hus (eller platskjul) och dar ingen ordnad tradgard syns till.
Intrycken ar manga! Jag har tillgang till dator nar jag vill, men dock kan jag inte harifran ladda upp bilder da internet inte fungerar pa samma satt som hemma. Men det kommer foton, var inte oroliga! Jag har aven numera ett sydafrikans telefonnummer med nummer ingen kanner till. Fick ett simkort av en volontar sa ska ladda pa pengar imorgon. 
 Ta hand om er och om varandra dar hemma! 
 Tills vi hors igen,
Love M  


Kommentarer
TT

Åh så spännande allt låter! Ser framemot att få följa ditt stora äventyr här på bloggen.

2009-07-30 @ 21:48:46
tanya

fantastiskt. du verkar lugn och tillfreds med tillvaron och det betyder allt för mina öron. gott maja! lycka till o do your thiing!! :)

2009-07-30 @ 22:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0