Framtid?

Framtid, är det något som händer framöver. Något som finns långt borta, något man får vänta på. Framtiden är inget som händer imorgon, eller så är det just precis så. Imorgon är det framtid, imorgon flyttar jag till andra sidan jorden. En resa som alltid legat i framtiden, en resa jag har fått vänta på. Jag märker att jag fortfarande så sent som nu dagen innan pratar om resan i framtid. Det är så stort att det inte går att greppa, jag kan aldrig förställa mig på vad som väntar eller hur jag kommer reagera på vad jag kommer se och uppleva. Det är en konstig känsla att plötsligt lämna allt det trygga man har här hemma med familj, släkt och vänner. Tur är det väl att allt finns kvar när jag kommer hem.
   Det viktigaste just nu är att jag Gud på min sida. "Och jag är med er alla dagar till tidens slut." Matt 28:20 

För er som inte vet vad jag ska göra. Jag ska vara på ett barnhem "Place of restoration" som ligger i Syd Afrika, det liggger i staden Margate som ligger på östkusten 13 mil söder om Durban. POR som stället kallas är ett center för föräldralösa barn eller barn som blivit sexuellt utnyttjade. Barnen är mellan 0-12 år. Målet är att få barnen återförenade med sina familjer, eller få dem till en fosterfamilj. Vi som volontärer kommer få göra olika sysslor, laga mat, tvätta, hjälpa barnen med läxor är några. Jag kommer skriva mer när jag vet mer. 

Nu väntar en förmodligen lång natt, men förhoppningsvis inte helt sömnlös. Imorgon lyfter planet 16.00 från Landvetter flygplats och därefter har jag ca 27 timmar innan jag är på plats på POR. En lång resa. Jag hoppas kunna uppdatera bloggen med jämna mellanrum så ni kan följa min resa och mitt stora äventyr. Jag är stolt över mig själv och att jag gör detta på egen hand. Jag är ju aldrig ensam, han går med mig på livets väg.   


"Jag önskar bli som Jesus, min förebild i allt."

Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Du förbliver Fader vår.
AMEN.

Tills vi hörs igen,
Love M.


Kommentarer
Hampus

Fint skrivet...

Lycka till min vän!!!

Guds rika välsignelse och en stor kram från mig!

2009-07-29 @ 00:07:07
Kristin

Oh Lycka till :) no worries. Följer dig från Luleå! kram

2009-07-29 @ 13:12:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0