Vatskebrist & Nytt ar

Jag hinner nog uppleva allt innan jag aker hem, just nu har jag vatskebrist. Solen ar stark, huden ar rod och for lite vatten leder till vatske brist. Nu sitter jag har och hinkar vatten. Jag ar inte van vid varmen och jag maste lara mig att dricka mer, och aven bli duktigare pa att anvanda solkram!! Imorgon borjar min semester och vi flyger da till Port Elisabeth, tillgangen till natet kommer formodligen bli begransad men avr inte oroliga, vi ska njuta av var semester!!

Idag ar det nyarsafton, en konstig kansla. Det var nyss det var nyarsafton och jag blickade fram emot allt som skulle handa under 2009. Nu ar det plotsligt slut. Det har varit ett minst sagt spannade ar, flera nya aventyr, nya bekantskaper och nya lardomar. Det har var 2 mander i Sigtuna dar kameran var min basta van, en resa till Budapest och en fotoutstallning. Det var Maja & Ebbas simskola pa Bjorko som gav manga skratt, det var manga fina minnen under sommaren jag kommer bara med mig. Men det storsta aventyret av alla ar de aventyr jag ar mitt upp i, mitt liv i Afrika. Jag var nervos jag var forvantansfull. Aven om jag har fatt uppleva manga motgangar har jag inte tappat modet, jag trivs har och jag ar glad att jag har kampat mig igenom allt! Som jag kanner nu ar jag halvvags genom mitt liv har och jag har sa mycket mer att uppleva!! Jag ser fram emot ett nytt ar med nya aventyr. For nar man val fatt smaka pa aventyr och pa varlden sa vill man bara ha mer! Jag ser fram emot ett ar med nara och kara, att fa vaxa som person och att fa vaxa i alla relationer! Idag ar det nyarsafton och jag kommer mota 2010 en timme innan er dar hemma. Vill ni veta hur det ar, sa hor med mig! Allt gott och Guds rika valsignelse.

Innan jag slutar vill jag saga TACK till alla halsningar som familjen hade med sig hemifran. Det gjorde mig rord att folk tanker sa mycket pa mig och att folk vill stotta mig ekonomiskt. Jag kan inte nog saga hur tacksam jag ar och jag tackar Gud for er!! De pengar jag fck gor att jag kan stanna lite langre vilket ar min onskan! Sa tack, ni ar sa vardefulla och det ni gor ar en god garning for mig som jobbar med utsatta barn. An en gang, Tack!

Vi ser fram emot ett gemensamt 2010
Tills vi hors igen
Love M.


Kommentarer
mormor

GOTT NYTT ÅR MAJA ock hela familjen önskar mormor o morfar

2009-12-31 @ 15:30:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0