sol sol sol

Igår stod jag och pratade med en av de äldre killarna, han är tolv-tretton, vi stod och kollade på morgondagens (dagens) schema där det stod Manaba tidal pool (beach.) Han sa att han skulle be för morgondagen och att det skulle bli sol, om alla gör det måste det bli sol! Idag när klockan ringde och jag sömndrucket tittade ut så lyste solen! Lycka! Stranden blir äntligen av!! Det är så kul att få se barnen utanför POR och de var så lyckliga!! Det blåste och var sådär lagom varmt. Dock är detta Afrika och jag kan bli fustrerad av en dålig planering och dålig struktur, men kanske bra för mig? Att lära mig att ta saker som det kommer och släppa lite kontroll. Det blev inget bad för mig men barnen badade glatt! En lyckad dag!
 
Nu på eftermiddagen åkte Emilie mot Durban för att åka vidare till PE (Port Elisabeth) och Jefferys bay för en veckas semester. Skönt. Jag ser fram emot mitt Sverige besök, nämligen från mamma, pappa och joel. Om en vecka lämnar de Sverige för varmare breddgrader och den 27dec kommer de till mig i Margate. Senare, den 1 januari får jag 9 dagars ledighet och vi åker då till PE och bilar mot Kapstaden! åh vad jag ser fram emot det!

Ikväll blir det Mardi Gras, en marknad här i Margate. Det sker under lov och nu under sommarlovet är det en gång i veckan, har aldrig varit där så det ska bli kul! Förhoppningsvis blir lite julklappar inköpta!

Önskar er en fin tisdagskväll hemma i vintersverige.
Hälsningar från sommarsydafrika.
Tills vi hörs igen, 
Love M.   



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0