Skrattande barn

Idag var det min och Emilies tur att ha hand om toddlerschool. Våra planer var att göra varsin drake och sedan gå ut och flyga med dem. När det gäller Afrika är det som vanligt ganska rörigt och ljudvolymen är hög, men jag har börjat vänja mig. Med det perspektivet i ryggen gick det bra. När det regnar eller är "kallt" (18-20grader) är det innelek som gäller, man vill inte att barnen ska bli sjuka. Lite duggregn toppade inte oss från att dra ut alla barnen på en springtur med våra nytillverkade drakar. Succé!!
  Jag kan bara sitta och iakta barnen, det ger mycket goda skratt! Att se barnen glada och att skratta från hjärtat gör mig bara lycklig!! Alla barn har sina personligheter och alla är goa på sitt sätt, jag skulle säga att favoriterna blir bara fler och fler!!

Dags för en promenad i regnet, och som vi säger i Sverige; det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Ett uttryck som inte finns här!! Regnkläder och stövlar till barnen? Ja tack.

Allt har sin tid. Jag saknar er där hemma men jag är inte klar här. Jag vet ännu inte hur länge jag ska stanna men när träden blir gröna igen och när solen lyser med varma strålar, då kommer jag hem!

Tills vi hörs igen
Love M.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0