Juletider

Det har varit en lång vecka, sju dagars jobb i ett sträck. Skönt att ha måndagen ledigt! Men jag är så tacksam över att jag får må bra och att jag får jobba med barnen igen. Det negativa med att inte jobbat på ett tag är att alla barnen testar mina gränser, igen... Det är tålamodsprövande kan jag lova!! Vad gör man när vissa barn inte kan engelska? Jag kan bli galen då barnen slåss, sparkas och spottas, men det är skönt att vissa inte heller lyssnar på personalen... Då kanske det inte är jag som gör fel! Jag har alltid trott att jag är bra med barn, men de dagarna då allt går emot så börjar jag undra... Jag behöver mer tålamod!!
  Men så kommer de där fina stunderna med barnen som gör att man bara blir lycklig. De gör mig rörd av att de är så fina! Gosh. De är verkligen mina förebilder, de är så tacksamma och de blir glada för småsaker. Något vi tappat lite i västvärlden.

Det är juletider över hela jorden, men att en jul kan se så olik ut en annan. Från kyla till värme, från snö till grönska. Det är spännande att få uppleva en grön, varm jul på andra sidan jorden. Vi gör vårt bästa med att dekorera men det är svårt. När det hängs upp apelsiner med nejlikor som sedan efter några dagar måste tas ned för att de är ruttna. hum. Det är definitivt inte som hemma. Men som tur är har vi Sunes jul som vi följer varje dag och jag fick nyss ett paket från mami med juleskum, tack!! Favoriter! Idag är också värmen här, solen lyser inte med luftfuktigheten börjar nu komma, när man vaknar svettig är det definitivt påväg! Tack, jag vill ha lite värme efter allt grått väder!!

Tack igen för allt stöd hemifrån! Tack för fina kommentarer och uppmuntringar. Det är guld värt.

Tills vi hörs igen
Love M.


 


   


Kommentarer
TOMAS.QWARFORDT

Hej Maja fina hästar å vackra bilder. Ja vet vad du menar med luft fuktighet. Ja har ju varit 3 mån i Västindien. Ja ska be för dig att du får mera tålamod med barnen!!!!!!!! JORDEN KAN DU INTE GÖRA OM, STILLA DIN HÄFTIGA SJÄL. ENDAST ETT KAN DU GÖRA, EN ANNAN MÄNNISKA VÄL, MEN DETTA ÄR REDAN SÅ MYCKET. ATT SJÄLVA STJÄRNORNA LER. EN HUNGRANDE MÄNNISKA MINDRE BETYDER EN BRODER, SYSTER MER AMMEN ! GVD !

2009-12-08 @ 11:40:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0