Fredag

Det har hänt en del sedan sist...
En bankomat har b.la ätit upp mitt kort. Frustrerande att man inte kan göra något! Man sätter in kortet och då går automaten sönder och det finns inget nummer att ringa! Några poliser kommer förbi och deras reaktion är HAYBO. (som kan betyda lite allt möjligt men något i stil med oj.) Tur att tekniken fungerar så man kan ringa pappa i Sverige som kan spärra kortet. Nu får jag leva utan pengar tills mamma och pappa kommer ner!

Jag börjar mig alltmer bekväm med jobbrutiner och relationen till personal och barn. Efter incidenten var jag nere, men efter samtal känns det bättre och jag har börjat kunna bearbeta det själv. Jag jobbar fortfarande med barnet som det gäller men det fungerar bra och även han har lugnat sig. Hade möte igår med Maria, vår chef och hon hade även bjudit in en socialarbetare som pratade om hur barnen kan reagera mot oss och hur då vi ska agera. De flesta av barnen här har blivit sexuellt utnyttjade på något sätt och någon form av reaktion kan alltid väntas, och dte är då inte konstigt om vi kommer ivägen.

Idag den 18december är pappa Pelles dag. Så därför vill jag skicka massvis med grattiskramar från Sydafrika! Vi ses snart igen. Tur att skype finns så jag kan ringa och gratta dig!! Hoppas du får en bra dag och blir gratulerad!

Tills vi hörs igen
Love M.  


Kommentarer
Stigge

Hej Maja!

Jätteroligt Maja att Du har det bra i Sydafrika och att Du har en så viktig uppgift som att ta hand om barn. Ta hand om Mamma, Pappa och Joel när de kommer ner och hälsar på. Idag sak Pelle och jag till stan och träffa Gösta och gänget.

God jul och gott nytt år från hela familjen Hultsbo

2009-12-18 @ 16:27:20
TOMAS Q

GRATTIS PELLE FRÅN TOMAS Q. TACK FÖR ALLT DU SKRIVER MAJA G.V.D !

2009-12-18 @ 20:47:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0