70 tals disco, oj vad det svängde!

"9/12 70's disco. End of the year party. 10-14"
En dag vi alla sett fram emot, årets personalfest. Vi har letat kläder och vi har laddat. En jätte förskylning kunde inte stoppa mig idag, en tablett så fick det gå. Med min nyinköpta senapsgula stickade polo klänning var jag redo. Med smink på plats och hårbandet i håret. Volontärerna slog klackarna i taket, och oj vad svängigt det blev. Något sådant disco skulle inte äga rum på svensk mark, en hel personalgrupp som svängde, utan alkohol. Det glädjer mig att folk vågar bjuda på sig själva, med dans och kareoke osv. Dock valde jag inte dagens bästa kläder med stickad klänning i Afrika, nu pratar vi mycket svett! Men vad gör det, vi alla hade ett jätte kul disco!! Förövringt vann "volontärerna" pris för bästa dansare, vi utmärkte oss. Ska försöka få upp någon bild i dagarna. 
 
  Nu är jag dunder förskyld med täppt nästa, huvudvärk och halsont. Det blir nog en dag i sängen imorgon. Det har också hänt en del incidenter med barnen eller mer spesifikt ett barn vilket har påverkat mig negativt. Man inser då att man faktiskt inte jobbar med vanliga barn och inte heller alltid kan behandla dem som det. Ska försöka få någon att prata med imorgon för det är tugnt att bära svåra saker själv plus att vad gäller barnet behöver det komma fram!

Det är lala time för mig nu när klockan är 9 i Sydafrika. Sov gott kära vänner.
Tills vi hörs igen
Love M.     



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0