Att saga ja till 1 innebar ett ja till 6

"Tron ar en overtygelse om det man hoppas,
en visshet om det man inte ser."

Hebreerbrevet 11:1

Ett barn fragar om hon far fixa mitt har, om jag da sager ja till henne sa vips sa har jag istallet 6 stycken som ar i mtit har och fixar. Tanken slar en da; varfor sa jag ja till detta? De ar inte direkt forsiktiga, de drar och sliter, rycker och kanner. Men visst ar det mysigt, det ar viktigt med uppmarksamhet och aven att vara karleksfull mot barnen samtidigt som det ar viktigt att satta granser. Har pa POR lar vi barnen att saga nej, att ett nej inte behover vara fel och att barnen sjalva bestammer over sina kroppar. De ar varda att respekteras som alla andra manniskor. Har ar ocksa valdigt viktigt att om man lovar en sak sa haller man den. Manga av barnen kommer fran omstandigheter dar det inte ar sjalvklart och deras fortroende for loften kanske ar forstort. Det ligger stor vikt i att alla barn ar lika och att inte skaffa sig favoriter. Klart man alltid kommer ha sina favoriter men det far inte lysa igenom. 
 Det ar sa kul med de yngsta barnen, de som precis haller pa att lara sig ga och som lar sig sina forsta ord. I toddlerschool lar sig barnen, farger, former, djur, laten osv. Om det inte ar sjalvklart sa blir man helt utmattad av att jobba med barn! Men anda sadar lyckligt utmattad. De afrikanska namnen borja kannas igen och jag kan nu koppla barnens ansikten till ett namn aven om jag kanske inte kan ropa pa dem. Da skrattar de formodligen. 

Ikvall blir det cellgrupp har i narheten, det ska bli kul att traffa lite mer folk! Imorgon kommer vi tre nya volontarer som ar har nu att ha en introduktionskurs vad det nu innebar far vi se imorgon. Infor helgen finns planer pa saffari och jag hoppas att det inte blir for dyrt sa att jag kan folja med! 

Ta hand om er och om varandra
Tills vi hors igen
Love M    


Kommentarer
Ebba

Va, roligt det är att läsa. Verkar som du har det. när blir det skype då?

2009-08-05 @ 21:41:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0