Ny familjemedlem, rumskompis och ett nytt husdjur.

"Gud tar inte tillbaka sina gavor och sin kallelse."
Romarbrevet 11:29


Internet fungerar igen, vilken lattnad! Nu kan vi alla andas ut..
Igar kom Kristin fran Sverige och hon ar vart nya tillskott i familjen och hon ar aven min rumskompis. Det finns saklart bade for och nackdelar med att dela rum med nagon men jag hoppas och ber att det ska fungera bra. Vi har insett att vi vill lika saker och Kristin ar nu min nya traningskompis. Det blev en go morgon med en loptur innan frukost. Vi ska formodligen springa nagot lopp har i narheten i miten av oktober. Det ar gott att rora pa sig lite nar det blir mycket hang har hemma. Kristin hade ocksa med sig mitt internatinella korkort vlket innebar att jag snart far kora bil har, maste dock forst ha ett korprov med en man har pa POR.  

Sa var det det dar med nytt husdjur. Visst ar det mysigt med ett trevligt husdjur men nar en ratta flyttar in i koket ar det ingen som hoppar hogt av gladje. Skracken spred sig snabbt i huset denna morgon och fragan vi staller oss ar; hur ska vi fa den att flytta ut? Vi fann en rattfalla som vi forhoppningsvis kommer att anvanda snart!! Nar det finns rattor i huset finns det ocksa ormar, men tydligen ar man glad om man har ormar i huset. Men tanken far mig att rysa, ja kommer skrika om jag ser en orm i mitt rum!!

Nu blir det en dags jobb och ikvall blir det bibelstudie. Han som leder bibelstudierna heter Ross och ar gift med en svensk kvinna, Anna som har jobbat har pa POR som volontar. Jag tror det kommer bli givande kvallar!!

Tills vi hors igen
Love M.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0