Infekterat skovskav och sjungande barn

Jesus loves the little children
all the children of the world
red and yellow black and white
they are presious in his eyes
Jesus loves the lillte children of the world
.

Annu en kall dag. Vadretprognosen for igar kvall var 11 grader har, finns ocksa risk for sno in over bergen. Prognosen for idag var 17 grader och mycket vind. Det kanns betydligt kallare da det blaser in i huset. Har har man inte hort talas om att tata fonster eller att ha varme i husen. Jag befinner mig i Afrika men vintern finns aven har.  

Nursereyt har tva avdelningar och de tva forsta veckorna har jag varit pa 1an. Idag var det dags att ga over till tvan for att lara kanna alla barn och all personal. Det rusulterade i manga nya namn, barn som personal men det var kul. Det ar kul nar man traffar personal fran 1an som undrade vart jag var imorse, man kanske anda gor ett bra jobb. Idag var dagen da jag fick gora mitt forsta arende med bil at koket. Maria min chefs kommentar innan jag akte ivag var ; hittar du redan pa vagarna har? Allt gick bra och jag kanner mig redan jatte saker med vanster trafik. Det ar hela tiden nya saker som paminner mig om att jag ar i afrika, idag var det apor som sprang over vagen vilket gjorde att jag fick tvarnita. De klarade sig och aven jag.
 
Jag var forvanad nar jag kom hit till Sydafrika och Margate hur mycket vi kunde ga sjalva ute pa gatorna. Inte varit nagra problem alls. Men idag pratade Maria, var chef med oss om en artikel i tidningen. Polise har gatt ut med en varning speciellt till kvinnor och barn om att inte ga ut sjalva speciellt inte i odsliga omraden. Ocksa tva utlandska tjejer ar ingen bra grej. Det blir att vara mer forsiktig. Da det faktiskt hander mycket runt omkring.
 
Jag har skoskav som ar infekterat och vill inte laka. Sma saker som forstor sa mycket. De enda skor jag kan anvanda ar fliflop vilket ar alldeles for kallt. Vad kan man gora mer an vanta? Fick idag lite salva av var sjukskoterska har pa POR vi hoppas och ber att det snart ska laka. 

Det ar kul med era kommentarer och jag hoppas att ni alla mar bra!
Tills vi hors igen
Love M.   


Kommentarer
Pelle pappa

Du är fantastisk dina små artiklar är så spännande att läsa, det är många som tycker så här på Björkö.

Vad är lite skoskav lite plåster så blir det säkert bra. Roligt att det funkar med körkort, bil ja allt.

Fortsätt kämpa så ber vi för varandra.

Jag älskar dig!!!

2009-08-20 @ 17:15:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0