4 Augusti

Att alla nya intryck kan gora en sa trott! Det ar utmattande att lara en helt ny kultur och samtidigt borja ett nytt jobb. Jag ar inte van vid att ta hand om en ett aring eller byta bloja och nagon riktig introduktion har vi inte fatt. Men man kommer in i det och kommer lara sig allt. Jag forsoker samtidigt komma in i att prata engelska men barnen vill lara mig Zulu. Allt pa en gang. Men det ar kul! Barnen ar sa fina.

Idag har jag jobbat det sena skiftet vilket innebar att man jobbar fran halv tva tll atta och man ar aven da med att lagga de aldre barnen. (6-12) Jag fick vara med tjejerna och jag fick be for var och en av dem. Det var sa vardefullt. Vissa av dem berattade vad de ville be for det var saker som att bli respektered, att hitta ne fosterfamilj, att sova gott, for vanner osv. Barnen ar sa tacksamma, de tackade och av flera fick jag kramar. Det svara ar fortfarande namnen, nar man ber for ett barn vill man kunna namnet men redan nar man borjar be har man glomt vad de sa eller hur man uttalar det. Barnen ar glada och oppna och de tyr sig latt till oss nya volontarer vilket ar harligt.
 
Det blir en tidig kvall ikvll, imorgon ringer klockan 05.00. 
Det gladjer mig att sa manga laser min blogg och vill folja mitt arbete har nere!

Ta hand om er och om varandra
Tills vi hors igen
Love M.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0