3 av 5

Trott lite solbrand och nojd ar vi hemma igen efter en helg borta. Det blev att beskada 3 av the big five. Det var Noshorning, buffel och elefant. Tyvarr inga kattdjur. Fatt en riktig smak av afrika, av slatter och vattenhal, av stora maffiga djr och lite mindre men ack sa vackra djur. Det var krokodil, flodhast, giraff, zebra, orn, vartsvin (pumba!) m.m Vi har bott i husvagn och hydda, vi har atit Zulu mat och snabbmat. Vi har testat Zulu klader och dansat Zulu dans. Nagra timmar i solen hann vi med och bad i gigantiska vagor, jag blir som ett barn igen! Vagor sa maffiga och vattnet sa varmt. Hem kom vi igar kvall, trotta, lite solbranda men nojda! 

Att se de yngsta barnen ata chokladbollar var bara lycka. Deras ansikten lyste och hela ansiktet var fullt! Igar var det happy womens day och nar det infaller pa en sondag ar de rod dag pa mandagen alltsa idag. Att sedan se de aldre barnen gora chokladbollar ar ocksa en syn, och kommer kameran fram sa later det "Shoot me!!" vilket resulterade i 70 bilder pa en halvtimme. En lite speciell och rolig dag. 

Jag ar glad att sa manga vill folja mig har pa andra sidan jorden! Det hander saker hela tiden och nya intryck far man inte nog av. Det ar fullt upp och varje kvall stupar jag i sang, nar sedan klockan ringer 05.30 ar det dags for en ny dag! 

Ta hand om er och om varandra
Tills vi hors igen
Love M.    



Kommentarer
Emelie

Min älskade majs, det verkar som att du har det helt fantastiskt, grymt fräckt med safari, det är något jag längtar efter att få göra..underbart att få följa vad du har för dig därnere, saknar dig men du är med i mina tankar o böner! Älskar dig. kram

2009-08-11 @ 13:38:54
Anonym

Åh, Maja! Verkar som du just börjat ett äventyr och vad häftigt! Så roligt att du får uppleva så mycket fantastiska saker... Jag hoppas verkligen du får en fantastisk tid i Afrika och att du kommer hem full av erfarenhet och mycke värme;)!

STOR KRAM från mig i kalla Sverige och Guds välsignelse önskar jag dig av hela mitt hjärta!

2009-08-11 @ 21:07:56
Magdalena Abrahamsson

...ups, det förra inlägget var från mig;)

kram!

/Magdalena

2009-08-11 @ 21:09:39
Bella

MAJAAA!!! Låer som du har en fantastisk tid nu! Underbart att läsa om det. Hoppas att jag får se bilder snart. Puss på dej o hakooona matataaa;)

2009-08-13 @ 15:38:04
Frida fasth

Hej du! underbart kul att läsa om ditt äventyr! Blir allt lite avundsjuk och vill komma och hälsa på dig!

ta hand om dig och jag tänker på dig!:)

kraaam önskar kusinen!

2009-08-13 @ 18:26:17
URL: http://fastfriday.blogg.se/
carro

Du verkar ha det bra , vad roligt.

Hoppas du kommer trivas!

Hör gärna av dig.

Puss.

2009-08-13 @ 21:41:49
URL: http://cmattsson.blogg.se/
Karin Johansson

Hej Maja

Jag fick din blogg adress av din mamma. Kul att läsa om dina upplevelser. Njut av tiden.

ps Väldigt fina foto du har lagt ut på bloggen ds

kram från Karin i Linköping

2009-08-13 @ 22:29:05
Lovisa S

Maja, du är så modig! Ta hand om dig, och ta hand om Afrika, hoppas vi möts i Sweden nångång i framtiden? ;D Kram!!

2009-08-15 @ 20:18:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0