2 augusti

Hosanna
Hosanna
Hosanna in the highest

Sondag, en tidig sondag. Nar klockan ringer kvar over sju och det ar dags att ga upp for att ga till kyrkan inser man verkligen att det inte ar som hemma. Det ar sondag i afrika och det ar gudtjanst. Det var ett gott mote i kyrkan har intill som heter "Gates of praise", sa harlig stamning! Det var mer som ett ungdomsmote an som ett formiddagsmote, mycket lovsanger och ocksa lovsanger vi sjunger hemma i Sverige. Jag gillade det!

"Vi ska sluta imponera pa Gud utan istallet imponeras av Gud."
(Basil Woodhouse)

Nu pa kvallen var det ungdomsmote i en annan kyrka har i narheten och vi var tre tjejer som akte dit. Det blev en liten grupp men sa bra saker sades. Under hela dagen och speciellt efter ungdomsmotet har vi har i huset haft goa och viktiga samtal. Kort och gott en mycket bra sondag. 

Vadret ar inte sa mycket att saga om. Det regnar konstant och det ar verkligen kallt!! Speciellt i kyrkorna. Vi hoppas att det ska bli battre snart. Jag saknar solen! Imorgon ar det dags for jobb, jobb som borjar 6.00 am. 

(Jag har fatt kommentarer om bilder. tyvarr far vi itne ladda upp bilder fran internet har i huset da internet inte fungerar pa samma satt som hemma. Om man gor nagoting dar datorn maste gora mycket utbyte sa maste man betala mer. Man koper nagot paket varje manad. Fraga inte mig, jag kan inte forklara! Vi far helt enkelt ga till ett internetcafe. Men jag lovar, det kommer komma bilder framover!) 

Ta hand om er och om varandra
Tills vi hors igen
Love M  


Kommentarer
Kristin

va roligt att du verkar ha bra vänner omkring dig som du kan prata med!

2009-08-03 @ 16:25:42
Sparris

hej maja! kul att läsa hur det har det. fin bilder ser fram emot att se de nya när de kommer upp. ta hand om dig! (detta, kära elever, var ett praktexempel för hur en typisk bloggkommentar ser ut av en medelsvensson till en medelsvensson)

2009-08-04 @ 21:21:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0