1 Augusti

En lordag, en ledig lordag. En lordag spenderad pa stranden i Margate med de andra volontarerna och nagra afrikanska ungdomar. Det blev beachvolleyboll vilket var jatte kul! Sen kom regnet och det ahr regnat konstant sedan dess. 
 
Kanslan av att vara pa andra sidan jorden ar konstig, och jag har nog itne fattat att jag verkligen ar i Afrika. Man har alltid en bild av hur allt kommer vara och av hur allting komemr att kannas nar man kommer till Afrika. Det jag trodde stammer inte alls, men pa ett positivt satt. Jag kanner en trygghet jag aldrig kant innan, trots att jag ar pa andra sidan jorden med helt nya manniskor kanner jag mig jatte trygg. Jag ar inte orolig for nagonting for jag vet att Gud ar med mig. Det ar sa haftigt att fa bli anvand av Gud och bli skickad till Afrika och kanslan av att han ar med mig under hela tiden jag ar har ar for mig det viktigaste. Jag ar sa tacksam for alla era boner. P.U.S.H (pray untill something happens.) Ta med POR (Place of restoration) i era boner och det viktiga arbete de gor for barnen har.

Imorgon ska vi ga till kyrkan har intill, halv nio, det ar tidigt. Men jag paminner mig sjalv att jag faktiskt ar i afrika och dar saker inte ar som hemma! Jag tror att barnen fran POR ska ha nagon form av dansuppvisning, det blir kul att se! 

Ta han om er och om varandra
Tills vi hors igen
Love M.   



Kommentarer
Hampus

Hej vännen! Vad roligt att höra ifrån dig! Själv är jag på Öckerö och håller ställningarna. När får man se lite bilder?



Kramar/Hampus

2009-08-01 @ 22:55:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0