Nya perspektiv.

Idag är längtan till Afrika stark!!! Visst njuter jag av att vara hemma, att jag börjat få lite mer struktur i livet. Men Afrika är så fantastiskt; människorna, kulturen och härligt väder.
Än så länge trivs jag i mysiga koftor, men jag vill resa.

På tal om något annat mötte jag ännu en kulturkrock idag, inte en väntad. Vi har i Sydafrika och västvärlden olika syn på kläder och shopping... I Afrika är det många som inte har pengar och man använder helt enkelt vad man har, så länge det går. Här i västvärlden har vi skapat ett behov, som egentligen inte är nödvändigt, eller?
Jag kommer hem efter att ha varit på Lindex och köpt två koftor för 149kr. (tag två betala för en) himla bra tänker jag och är nöjd med mitt köp. Ryan är inte lika nöjd, med en annan kultur så förstår han inte mitt behov av att jag 'behöver' nya koftor när jag har fler än 5 i garderoben. Jag förklarar då att alla är gamla, de flesta är slitna och att jag behöver byta ut dem.
- you don't throw away cloths.
Var det jag fick till svar!
Att allt kan vara så olika. Att det finns så olika syner på en och samma sak. Vi måste lära oss från varandra, försöka förstå.

Nya perspektiv och nya lärdomar.
Livet är spännande, och ibland lite komplicerat. Men jag ser fram emot framtiden, som egentligen börjar nu och framåt!

Love
Maja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0