Be faithful in small things because it is in them that your strength lies.

Fear or Faith?
Igår kväll lyssnade jag och Ryan på en predikan som fick rakt in i hjärtat. Allt var så sant och jag insåg saker som jag inte velat inse innan. "Perfect love cast's out fear, and perfect love is Jesus", jag tror på Jesus, jag vet att jag tillhör honom, så varför har jag fortfarande rädsla i mig?
Att spendera med Gud ger styrka, ger hopp och bygger faith. Det är ibland svårt att verkligen ta till sig något som sägs om något vi inte vill erkänna. Något vi gör som inte är bra, eller något vi inte gör. Någon lögn vi tror på eller en verklighet som vi inte helhjärtat kan tro på. Gud gav oss den fria viljan, en fri vilja innebär så mycket mer än vi förstår. Framförallt var det viktigt för Gud att veta att vi vill komma till honom, att vi älskar honom för att vi vill och inte för att vi blir tvingade. Detta innebär också en frihet att hata. Gud lämnar oss inte. De stunder jag blivit sårad är av människors fria vilja inte för att Gud struntat i mig. Det är svårt att ta till sig allt detta, att tro det av hela hjärtat. 
Men sanningen är, vi älskar för att han älskade oss först.
Vi kan först älska andra när vi älskar oss själva
.

Mycket tankar en helt vanlig tisdags eftermiddag.. 
Jag hoppas ni kan ta det till er. 

Love M.   


Kommentarer
Lisa Malby

Maja, vilka harliga och fina tankar du har! Sa sant allt som du skriver! Det ar var fri vilja som har stallt till det rejalt har i varlden samtidigt som det inte hade varit karlek over huvud taget om Gud inte hade gett oss den fria viljan. Stort, viktigt och mycket sant!



Du ar fin!!

Kram!

2011-11-15 @ 19:10:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0