I mitt hjärta saknas nu en bit

Tårar rinner ner för min kind,
jag saknar dig redan.
Älskade fina farmor
inatt flyttade du hem till himlen,
men det är redan ett tomrum efter dig här på jorden.
Du fattas för så många
och i mitt hjärta saknas nu en bit.


Sverige och min familj hemma har aldrig känts så långt bort som nu.
Jag har varit rädd, rädd att något sånt här ska hända när jag befinner mig på andra sidan jorden. Tyvärr kan vi inte bestämma över liv och död, det finns en tid för de båda. Farmor, du har haft ett fint och långt liv, många barn och ännu fler barnbarn som alla älskar dig. Det jag försöker tänka på nu är att jag vet att du ville till himlen, det är en tröst att veta att du är hos Gud och med din älskade make igen. Jag vet att du har det bra där du nu är, men just nu stoppar inte det tårarna från att rinna. 
5 mars, 00.30. Vila i frid farmor Britta.

Till pappa, hans bröder och systrar. 
Tänker och ber för er alla! 

Love M.   


Kommentarer
Pappa Pelle

Tack för de oerhört fina ord du alltid skriver Maja. Annelie bad mig att hälsa dig säskilt för in lnlägg på bloggen igår. Du skall veta att det betydde jättemycket för just henne. Evelina läst det från sin Iphone när vi åkte upp igår kväll.

Tack Maja.

2011-03-05 @ 10:22:20
Fabian

Underbara ord Maja! Vi har världens bästa farmor, som vi alla ska få se igen! Guds frid är hos henne!

2011-03-05 @ 10:39:39
Mobbro Peter

Tänker på dig! Kram!

2011-03-05 @ 18:22:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0