Ett kapitel slut

Visst är det skönt när man kan lägga saker bakom sig, när ett kapitel är klart.
Jag är nu klart med min fonetik och min litteratur delar i min Eng kurs.
Skönt att det ändå går framåt även om det inte alltid känns så och inte alltid är lätt som en plätt.
Nu de kommande veckorna blir det language structure (gramatik!!! blää) och kultur studier.
Jag fixade de första två (hoppas jag, inte fått svar på allt ännu.) så jag ska väl fixa resten också.
Jag har ju en engtalande pojkvän som hjälpt mig en hel del. Vad skulle jag gjort utan honom?

Kvällens plugg kommer bestå av att titta på Disneys Pocahontas. Ni undrar kanske varför, och det gör jag med. Men det hänger ihop med kulturstudier som kommer att handla om America och om Europeernas ankomst. Det kan bli spännande, om inte annat en bra ursäkt för att kolla på en bra film.

Förövrigt saknar jag Ry, som alltid.
Det är tomt när han är på skolan!!

M.


Kommentarer
Pappa Pelle

Låter bra att du gör framsteg inte bara svävar i det blå...

2011-03-29 @ 22:31:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0