I ett äventyr

Vilken helg!!! En roadtrip utan dess like, jag är helt slut av alla intryck! Vi har sett så mycket man inte kan fånga på bild, tyvärr!! Jag lever i ett äventyr. I fredags bar det iväg, inåt landet och mot Underberg, resan tog 3,5 h. Det var då kallt, regnet och dimmigt, en känsla av att vi var i Sverige igen infann sig, men icke. Men vad vi hade tur med vädret, på lördag var det blå himmel och inte en vindpust. Vi hade besämt oss för att ta en heldagstur till Lesotho vilket var huvudanledningen till att åka iväg. Att befinna sig i berjskedjan Drakensberg är en häftig känsla, att få åka upp genom bergen på skumpiga vägar för att sedan komma upp till toppen på 2.800m och åka in i Lesotho. Körde vidare och fick bl.a se när männen klippte får. Åkte vidare mot vårt lunchställe på 3.300 meter. WOW!! Där pratar vi utsikt. Så vackert! Vi fick besökta en kvinna och hennes hem, vi köpte hennes bröd och jg en stickad mössa. Vi besökte Afrikas högsta pub. En helt fantastisk dag och på kvällen var vi så trötta och nöjda. Så värt alla pengarna!!
  På söndagen åkte vi in en stund till Underberg som var en mysig liten stad, efter det bar det iväg mot Khotso adventures där vi skulle rida! Något jag länge sett fram emot, var så länge sedan sist. Blev en två timmarstur upp till 1.800 meter. Vi hade med oss Jonas som gjorde sin debut på hästryggen. Vi fick oss en gott skratt redan efter 5 minuter då vi satte iväg i galopp, dock inte med vilje... Men vi alla blev tryggare i sadeln ju längre tiden gick, även Jonas. Sådan frihet att få galoppera fram på ängar bland bergen. Fick känslan av "Sound of music".
  Vi kom hem väl och mycket mycket nöjda. En helg som får betyget 10 av 10. Dit vill jag åka igen. Jag älskar bergen. Jag kommer lägga upp bilder, men idag blir det bara en!! Titta och njut, den är tagen på 3.300 m. 

Tills vi hörs igen
Love M.

Fr.v. Emilie, Jag, Jonas & Charlotte.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0